Samordnare sökes – TILLSATT

Vi söker två engagerade, noggranna, kreativa och resultatinriktade samordnare.

Som samordnare i Annelies Hemtjänstteam AB har man huvudansvar för planering av den dagliga driften. Det innebär bland annat att ansvara för att såväl personal är schemaplanerad samt att våra kunders insatser är planerade så att dom får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet. Du sätter kunden i centrum och har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt. Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, företagsledning, kunder och dess anhöriga, biståndshandläggare, sjukvården med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet.

Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter men även av hemtjänstinsatser hos våra kunder vid akut behov t.ex. vid hemtjänstpersonals akuta sjukfrånvaro osv.

Som samordnare arbetar man i huvudsak med:
• Resursplanering: Att planera och uppdatera arbetsplanerad personal i företagets arbetsschemaprogram samt planera in personal vid behov.
• Kundinsatsplanering: Att schemalägga kundernas insatser i företagets kundinsats-/schemaläggningsprogram.
• Uppföljning i företagets olika planeringsprogram, att insatser hos våra kunder blir gjorda och att personalens arbetstider stämmer.
• Komplettera underlag för fakturering.
• Vara behjälplig med personaladministration och attesteringar av arbetstidsstämplingar
• Övriga administrativa uppgifter på kontoret.
• Att själv ta kundinsatser vid behov och där ”luckor” uppstår.
• Leda teamträffar på enheten
• Vara företagsledningen behjälplig, leda APT vid behov etc.

Du kommer att arbeta i nära relation med VD/verksamhetsansvarig och övriga i ledningsgruppen. Du rapporterar direkt till VD/verksamhetsansvarig.

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
– Praktisk erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanering inom omsorg på heltid.
– Erfarenhet av hemtjänst och/eller annan äldreomsorg/funktionsnedsättning är
meriterande.
– Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten.
– Allmän god PC vana och goda kunskaper MS Office programmen, Excel, Word samt MS Outlook.
– God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken.
– Körkort B

Egenskaper:
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare och att samarbeta med företagsledning och ha upprätthålla ett gott samarbete med våra uppdragsgivare. Som person är du positiv och ser möjligheter före hinder. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad och har förmåga att se framåt och arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten/företaget.

Arbetstid:
Vardagar kl. 07:00-16:00, en timmes rast

Arbetsställe:
Ektorp, Nacka (en samordnare)
Fisksätra, Saltsjöbaden (en samordnare)

Tillträde:
– Så snart som möjligt efter överenskommelse.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Varaktighet:
– Allmän visstidsanställning/provanställning 6 månader
– Heltid (40 tim/vecka)

Lön:
Månadslön. Individuell lönesättning

Ansökan:
Vi tar emot ansökningar via e-post: jobb@annelieshemtjanst.se

Kontaktperson för frågor om tjänsten:
Sanna Nevalainen, biträdande verksamhetschef, sanna@annelieshemtjanst.se