Sök jobb inom hemtjänst

Vi söker hängivna vård- och omsorgsutbildade medarbetare till hemtjänst

Annelies Hemtjänstteam består av medarbetare som brinner för att ta hand om andra människor som behöver hjälp i sin vardag. Du som vill arbeta hos oss delar vår grundsyn att alla människor har lika värde. Du har inga problem med att lyssna på och bemöta kritik med synsättet att det kan förbättra arbetet.

Att arbeta med vård och service inom hemtjänsten innebär att du ansvarar för att planera och utföra kvalificerat omsorgsarbete i människors eget hem. Målet är att göra det möjligt för den äldre eller funktionshindrade att kunna bo kvar i sitt hem så länge de själva önskar.

Rätt utbildning absolut krav

För att arbeta med vård och omvårdnad inom hemtjänst kräver vi och vår uppdragsgivare Nacka Kommun att du har rätt utbildning. Vi ser även att du har tidigare arbetslivserfarenhet från hemtjänsten eller annan äldreomsorg. Når du inte upp i de formella utbildningskraven men har lång erfarenhet, kan du validera dina kunskaper dvs testa dina kunskaper hos något av kommunen auktoriserade utbildningsföretagen och få dina kunskaper omvandlade till poäng som du kan tillgodoräkna dig.

Utbildningar som godkänns är:

Nyare utbildningar:
• Vård- och omsorgsprogrammet, både gymnasieskolan och vuxengymnasium, 1400 poäng (karaktärsämnen, gemensamma kurser omfattande 1100 poäng plus relevant programfördjupning om 300 poäng)
• Omvårdnadsprogrammet, både gymnasieskolan och vuxengymnasium, 1350 poäng (karaktärsämnen, gemensamma kurser omfattande 600-650 poäng plus valbara kurser om 600-750 poäng)
• Relevant yrkeshögskolexamen, godkänd av Myndigheten för yrkeshögskolan, 200 yrkeshögskolepoäng

Äldre utbildningar:
• Äldre undersköterskeutbildning, 1000 poäng (32 veckor, 40 veckor, 31 veckors specialkurs, Hälso- och sjukvård kurskod 41325 06, Utbildning till skötare i psykiatrisk vård, Vårdinriktad kompletteringskurs),
• Tvåårig vårdlinje, 1000 poäng
• Mentalskötarutbildning, två eller tre terminer, 1000 poäng

Andra utbildningar, även utbildningar genomförda i ett annat land än Sverige, ska valideras.

Registerutdrag ur belastningsregistret

Annelies Hemtjänstteam har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Det är även ett krav från kommunen. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen.

Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/

Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor – beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Annelies Hemtjänstteam samt av kunden och dennes anhöriga.

Du ska tycka om människor

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet ställer stora krav på integritet, flexibilitet och självständighet. Ett genuint människointresse och en bra samarbetsförmåga är en förutsättning.

Varierande arbetstider och körkort

Du kan antingen arbeta dagpass eller kvällstid samt helger. För rätt person finns möjlighet till en tillsvidareanställning. Körkort B är ett absolut krav. Vi har företagsbilar och cyklar som vi använder för att transportera oss mellan våra kunder. Om du har tillgång till egen bil som används i tjänsten, blir du väl ersatt för det.

Om du inte uppfyller ovanstående krav kommer vi inte ta ansökan i beaktande.

Ansök endast via e-post

Skicka din ansökan via e-post till jobb@annelieshemtjanst.se där du beskriver dig själv och vad du gjort tidigare. Bifoga ditt CV. Berätta om varför du är intresserad av att arbeta hos oss.

Vi tar inte emot ansökningar via telefon.

Välkommen med din ansökan!