Sök jobb som ledsagare/avlösare (funktionsnedsättning)

Erfarenhet, personlig lämplighet, rätt utbildning eller att du är utvald av kund

För att arbeta som ledsagare enligt LSS för barn och ungdom eller vuxna under -65 år eller avlösare enligt SoL för barn och ungdomar under 20 år, kräver vi  och Nacka Kommun vård- och omsorgsutbildning, barnskötarutbildning eller motsvarande enligt kommunens krav.
Obs: Det finns undantagsregler kring utbildningskraven om du är utsedd av den som ska ha insatserna och du kan även vara anhöriganställd hos oss.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med antingen barn och/eller inom personlig assistans och att du är bekväm med att arbeta i hemmiljö. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Kunden och dennes företrädare är ofta delaktiga i valet av personal vilket underlättar en fortsatt god kontinuitet i kontakten med kunden.

Hos oss är det alltid kundens intressen, önskemål och behov som styr. Stödet är individuellt anpassat i dialog med kunden och dess företrädare med utgångspunkt från biståndsbeslutet. Individen ska känna att man är i trygga händer. Varje dag.

Registerutdrag ur belastningsregistret

Annelies Hemtjänstteam har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Arbete med barn- och ungdom
Vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Det är även ett krav från kommunen. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).

Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Arbete med vuxna under -65 år
Vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Det är även ett krav från kommunen. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen.

Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor – beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Annelies Hemtjänstteam samt av kunden och dennes anhöriga.

Ansök endast via e-post

Annelies Hemtjänstteam söker medarbetare hela tiden då verksamheten kontinuerligt växer och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Håll utkik här eller på vår facebook sida där vi kontinuerligt annonserar nya aktuella uppdrag som du kan ansöka till.

Du kan maila oss en spontant intresseanmälan där du beskriver dig själv och vad du gjort tidigare. Bifoga ditt CV och ditt registerutdrag. Berätta varför du är intresserad av att arbeta hos oss så spar vi din intresseanmälan inför kommande uppdrag. Skriv i rubriken att det gäller jobb som ledsagare/avlösare.

Skicka din ansökan via e-post till jobb@annelieshemtjanst.se

Vi tar inte emot ansökningar via telefon.

Välkommen med din ansökan!