Vi söker en till samordnare 75 % (vikariat)

Vi söker en till samordnare på ca 75 % på ett vikariat till oss på Annelies Hemtjänstteam.

 


Om dig:

– Praktisk erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanering inom omsorg på heltid.

– Erfarenhet av hemtjänst och/eller annan äldreomsorg/funktionsnedsättning är meriterande.

– Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten.

– God PC vana och goda kunskaper MS Office programmen, Excel, Word samt MS Outlook.

– God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken.

– Körkort B

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare. Viktigt att du kan samarbeta med företagsledning och upprätthålla ett gott samarbete med våra uppdragsgivare. Som person är du optimistisk och ser möjligheter. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad samt har förmåga att se framåt. Du trivs både med ett självständigt arbete med tydliga deadlines såväl som arbete i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten.

Som samordnare i Annelies Hemtjänstteam AB har man ansvar för planering av den dagliga driften. Det innebär bland annat att ansvara för våra kunders insatser är planerade så att dom får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet. Du sätter kunden i centrum och har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt.

Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, kunder och dess anhöriga, företagsledning, biståndshandläggare, sjukvården med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet. Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter men även av hemtjänstinsatser hos våra kunder t.ex. där luckor i schemat uppstår och vid omsorgspersonals akuta sjukfrånvaro.

 

Som samordnare arbetar man i huvudsak med:

• Schemaläggning: Att schemalägga kundernas insatser i företagets schemaläggningsprogram. Optimera kund/personalslingor. Kundschemat ska läggas med två veckors framförhållning och minst en vecka.

• Ta emot beställningar från uppdragsgivare, inskrivning och att utföra initiala planeringsbesök hos nya kunder.

• Ansvara för att kunder och genomförandeplaner uppdateras i kommunens system samt läggs in i bolagets system.

• Uppföljning i företagets/kommunens kundtidrapporteringssystem, att insatser och tidapportering hos våra kunder blir gjorda och rapporterade till kommunen.

• Utföra hemtjänstinsatser hos våra kunder t.ex. där luckor i schemat uppstår och vid omsorgspersonals akuta frånvaro, pga av sjukdom, vab.

• Vid behov leda APT möten och protokollföra dessa.

• Primär kontakt med kommunens biståndshandläggare.

• Kontakt med primärvården vid behov.

• Resursplanering: Att uppdatera arbetsplanerad personal i bemannings-/schemaprogrammet samt ringa in timvikarier vid behov vid annan personals frånvaro.

• Ta emot och bemöta klagomål per telefon. Skriftligen rapportera dessa till VD/VA och ledning.

• Göra underlag för fakturering.

• Övriga administrativa uppgifter på kontoret, t.ex. administration av företagsbilar, ID brickor, kvitteringslistor, nyckelhantering, beställning av kontorsmateriel etc.

• Med VD/verksamhetsansvarig och övrig ledning medverka vid kvalitetsutveckling.

• Supportera med personaladministration och rapportering i företagets arbetstidrapporterings-/lönesystem.

• Assistera/biträda ledning med delegerade arbetsuppgifter

Du kommer i huvudsak sitta på vårt kontor i Fisksätra/Saltsjöbaden, Braxengatan 16bv. Arbetstider 06:45-15:45 baserat på en heltid. Exakta arbetstider bestäms i samråd med den anställde innan start. Tjänsten är ett vikariat till och med augusti månad med möjlighet till förlängning.

Sök tjänsten genom att skicka personligt brev, CV, bild samt löneanspråk till: sanna@annelieshemtjanst.se