Vi söker personal på deltid, extra timmar till hemtjänst

Vi söker personal på deltid eller bara extra timmar dagtid eller kväll.

Du har empati, är omtänksam, stresstålig, tar egna initiativ, är lyhörd, ärlig och är en riktig lagspelare. Svenska språket klarar du i både tal och skrift obehindrat. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver omsorg och stöd i sin vardag och du vill få till en förändring i ditt nuvarande arbete. Då har vi jobbet åt dig i Nacka.

Du utgår från vårt kontor Ektorp centrum i centrala Nacka. Vi tror att du finns i närområdet så att resvägen inte blir belastande.

I din uppgifter ingår bland annat;

– Morgonhjälp
– Tillsyn
– Dusch och personlig hygien
– Hjälp vid på- och avklädning
– Socialt stöd
– Matlagning
– Städ & tvätt
– Inköp
– Ledsagning
– Kvällshjälp

Som person bör du vara:

  • Serviceinriktad
  • Noggrann
  • Självständig
  • Ansvarsfull
  • Flexibel

Det är meriterande om du har vård- och omsorgsutbildning motsvarande Nacka Kommuns krav på utbildning, körkort B och några års erfarenhet från hemtjänst.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig är ett fritt, givande och härligt arbete. Vi ger alla våra nyanställda en mycket god introduktion så att du känner dig säker med din uppgift ute hos våra äldre.

Arbeta dag- eller kvällstid och körkort

Deltid dagtid eller kvällar samt att du har körkort.  Vi har flera varianter på arbetsscheman eller om man bara vill arbeta extra timmar.

Körkort B är meriterande. Vi har företagsbilar och cyklar som vi använder för att transportera oss mellan våra kunder. Om du har tillgång till egen bil som används i tjänsten, blir du väl ersatt för det.

Du utgår från vårt kontor Ektorp centrum i centrala Nacka. Vi tror att du finns i närområdet så att resvägen inte blir belastande.

Vi erbjuder dig ett fritt, givande och härligt arbete. Vi ger alla våra nyanställda en mycket god introduktion så att du känner dig säker med dina arbetsuppgifter.

Registerutdrag ur belastningsregistret

Annelies Hemtjänstteam har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Det är även ett krav från kommunen. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen.

Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor – beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Ansök enbart via e-post

Välkommen med din ansökan och CV (helst med foto på dig själv) och som du märker HEMTJÄNST via e-post till jobb@annelieshemtjanst.se där du beskriver dig själv och vad du gjort tidigare. Berätta om varför du är intresserad av att arbeta hos oss och vad du kan tillföra. Vi tar inte emot ansökningar via telefon.


Annelies Hemtjänstteam bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun och är idag den största utföraren i kommunen. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi är ett glatt gäng som utgår från kontor i Ektorp Centrum i Nacka. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, moderna el-cyklar och vanliga cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman.