- ID-bricka, ska alltid bäras synligt.
- Att vara fräsch och välvårdad i arbetet.
- Insatser är trygga och säkra.
- Genomförandet av insatser planeras i samråd med den enskilde.
- Den enskilde har kontinuitet i kontakterna med personal.
- Att hålla god hygien och använda skyddsutrustning som t.ex. skyddshandskar för att minska smittorisken.
- Att följa sekretess och tystnadsplikt
- Att följa företagets policy för kundernas nyckelhantering
- Att varje människa skall behandlas utifrån den unika person hon är, vilket innebär att vården, omsorgen och rehabiliterande insatser skall utformas individuellt.
- Att alla människor har lika värde
- Att varje människa kan utvecklas
- Att visa respekt för kunder och deras anhöriga, att lyssna på deras önskemål och synpunkter.
- Att lyssna på och bemöta kritik med synsättet att det kan förbättra arbetet
- Att ha ett professionellt bemötande/förhållningssätt oavsett hur kunden agerar
- Att vara artig, vänlig och serviceinriktad i arbetet
- Att tänka på att man är företagets ambassadör
- Att passa tider och informera om förändringar
- Att ta personligt ansvar för att planera och prioritera arbetet
- Att med glädje göra det lilla extra som kan överträffa kundens förväntningar