Riktlinjer för medarbetare

  • ​ID-bricka, ska alltid bäras synligt.
  • Att vara fräsch och välvårdad i arbetet.
  • Insatser är trygga och säkra.
  • Genomförandet av insatser planeras i samråd med den enskilde.
  • Den enskilde har kontinuitet i kontakterna med personal.
  • Att hålla god hygien och använda skyddsutrustning som t.ex. skyddshandskar för att minska smittorisken.
  • Att följa sekretess och tystnadsplikt
  • Att följa företagets policy för kundernas nyckelhantering
  • Att varje människa skall behandlas utifrån den unika person hon är, vilket innebär att vården, omsorgen och rehabiliterande insatser skall utformas individuellt.
  • Att alla människor har lika värde
  • Att varje människa kan utvecklas
  • Att visa respekt för kunder och deras anhöriga, att lyssna på deras önskemål och synpunkter.
  • Att lyssna på och bemöta kritik med synsättet att det kan förbättra arbetet
  • Att ha ett professionellt bemötande/förhållningssätt oavsett hur kunden agerar
  • Att vara artig, vänlig och serviceinriktad i arbetet
  • Att tänka på att man är företagets ambassadör
  • Att passa tider och informera om förändringar
  • Att ta personligt ansvar för att planera och prioritera arbetet
  • Att med glädje göra det lilla extra som kan överträffa kundens förväntningar