Sök jobb inom hemtjänst

Vi söker hängivna vård- och omsorgsutbildade medarbetare till hemtjänst

Annelies Hemtjänstteam består av medarbetare som brinner för att ta hand om andra människor som behöver hjälp i sin vardag. Du som vill arbeta hos oss delar vår grundsyn att alla människor har lika värde. Du har inga problem med att lyssna på och bemöta kritik med synsättet att det kan förbättra arbetet.

Att arbeta med vård och service inom hemtjänsten innebär att du ansvarar för att planera och utföra kvalificerat omsorgsarbete i människors eget hem. Målet är att göra det möjligt för den äldre eller funktionshindrade att kunna bo kvar i sitt hem så länge de själva önskar.

Ansök om lediga jobb eller ”connecta” med oss via vår karriärsida som du hittar här (klicka på länken)

Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mejl.

Rätt utbildning är meriterande

För att arbeta med vård och omvårdnad inom hemtjänst ser vi och vår uppdragsgivare Nacka Kommun att du har rätt utbildning. Vi ser även att du har tidigare arbetslivserfarenhet från hemtjänsten eller annan äldreomsorg. Når du inte upp i de formella utbildningskraven men har lång erfarenhet, kan du validera dina kunskaper dvs testa dina kunskaper hos något av kommunen auktoriserade utbildningsföretagen och få dina kunskaper omvandlade till poäng som du kan tillgodoräkna dig.

Utbildningar som godkänns är:

• Nationella yrkespaketet för undersköterska 1500 poäng eller
• Vård- och omsorgsprogrammet inom gymnasieskolan

Andra och äldre utbildningar godkänns utifrån innehåll, se information på Nacka Kommuns anordnarsida

All personal ska behärska svenska så att dom förstår och kn göra sig förstådda i kommunikationen med bland annat kunder och på sin arbetsplats.

Arbetslivserfarenhet från hemtjänst eller annan äldreomsorg är meriterande

Dokumenterad erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg där du har erfarenhet av att möta och hjälpa äldre personer som har demenssjukdomar eller kognitiv svikt. Det är meriterande om du har erfarenhet av digitala kundinsatssystem och att skriva journalanteckningar.

Du ska tycka om människor

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet ställer stora krav på integritet, flexibilitet och självständighet. Ett genuint människointresse och en bra samarbetsförmåga är en förutsättning.

Arbetstider och anställningsformer

Du kan antingen arbeta dagpass eller kvällstid samt helger. Du kan vara anställd i en visstidsanställning på behov eller på schema. För rätt person finns möjlighet till en tillsvidareanställning som alltid föregås av en provanställning.

Körkort eller cykel

Körkort B är meriterande men vi förutsätter att du även kan cykla. Vi har företagsbilar och cyklar som vi använder för att transportera oss mellan våra kunder. Om du har tillgång till egen bil som används i tjänsten, blir du väl ersatt för det.

Registerutdrag ur belastningsregistret

Annelies Hemtjänstteam har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Det är även ett krav från kommunen. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen.

Blanketten hittar du på Polisens hemsida under belastningsregistret – begär utdrag:
Klicka här!

Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor – beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget från Polisen ska uppvisas vid en eventuell anställning.

Välkommen!